Pokój, w zależności od tego, do czego będzie wykorzystany, można zaaranżować na wiele sposobów. Wszystko zaś zależy od naszych preferencji i możliwości. Przykładów na różne wykorzystanie stylów jest bardzo wiele.
Jak urządzić pokój?
Warto przy tym pamiętać o kilku zasadach. Przede wszystkim wydzielmy pokój na kilka części. Na część wypoczynkową, pracującą i tą do spania. Dzięki temu będziemy w stanie mniej chaotycznie poukładać meble i przedmioty codziennego użytku. Ba – nasz pokój będzie bardziej harmonijny. Warto zwrócić uwagę także na wielkość okien, ich umieszczenie i drzwi. Wszystkie elementy warto wziąć pod uwagę. Podczas złego wykorzystania przestrzeni, może nam się wydawać, że pomieszczenie – choć fizycznie duże – staje się niewielkie i nieustawne. Kolejnym bardzo ważnym punktem są meble, które warto wybierać tak, aby każdy z nich był potrzebny. Jeżeli mamy dużo książek i dekoracji, zainwestujmy w dużą półkę. Wielofunkcyjne meble sprawdzą się nie tylko w małych pomieszczeniach – w dużych umożliwią nam ustawienie wszystkich swoich prywatnych przedmiotów. Już zawczasu pomyślmy o kolorach i barwach, a także fakturach, jakie użyjemy do wykańczania pomieszczenia.
Ustawianie mebli
Słuchajmy architektów i kilku ich zasad, które dotyczą właśnie ustawiania mebli w pokoju. Łóżko ustawmy tam, gdzie osiągniemy maksimum spokoju, potrzebnego do zdrowego snu. Nie zawsze musi to być biurko z drogim materacem. Może to być też rozkładana sofa bądź tapczan, wszystko zależy od naszych preferencji. Biurko ustawmy tam, gdzie pada najwięcej naturalnego światła. Nie siadajmy tyłem do wejścia – podczas pracy może to być bardzo niekomfortowe. Szafa, głównie ze względu na swoje rozmiary, może rzucać się w oczy. Jeżeli mamy wnękę w pomieszczeniu, wykorzystajmy ją właśnie na szafę – nawet jeżeli będziemy musieli zamówić szafę na zamówienie. Tych zasad jest jeszcze kilka, ale najważniejsze zostały wymienione. W gąszczu tych porad nie należy jednak omijać swoich własnych preferencji i wygody. W końcu urządzamy pokój dla nas, a nie dla klienta.